Brownie med marshallow- och chokladkrisptäcke

(Absolut inget lchf-recept ;p )

100 g mjölkchoklad 
100 g mörk choklad
100 g smör
3 ½ dl strösocker
4 ägg
1,5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker

1 påse minimarshmallows, ca 250 g

Chokladkrisp
100 g mörk mjölkchoklad
100 g vit choklad
7 dl "rispuffar" (vårgårdaris)

Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret till kakan, dela chokladen i mindre bitar och smält ned i smöret. Häll över blandningen i en bunke och tillsätt socker.

Låt svalna lite. Tillsätt ett ägg i taget och rör om med slickepott. Rör ner mjöl och vaniljsocker. Bred ut smeten i en form, ca 30 x 30 cm (typ en halv ugnsplåt), klädd med bakplåtspapper.

Grädda kakan mitt i ugnen i ca 20 min.

Ta ut kakan och sprid ut en påse minimarshmallows över den. Grädda kakan i ytterligare 5 min. Låt kakan svalna på ett galler.

Chokladkrisp: Smält chokladen i två olika vattenbad (en till mjölkchokladen och en till den vita chokladen). Blanda i hälften av puffarna i varje när chokladen smält. (Om man vill kan man torr-rosta puffarna lite innan i torr och het stekpanna). Klicka ut krispen över kakan.

Låt kakan stå kallt och skär sedan i bitar.





Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag gjorde såna när min dotter fyllde i hjärtan, belv supergoda! Tog vispag grädde till, man kan aldrig få nog av choklad!

2014-06-30 @ 18:02:17
URL: http://gladakocken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback