Vinrecension och tävling

Som jag nämnt i tidigare inlägg skulle jag i samarbete med Enjoy Wine & Spirits recensera ett av deras vin, samt göra ett picknickrecept som ni mina kära läsare ska rösta på.
 
Ni som röstar på recepten har nämligen chansen att vinna finfina priser också.
Det ni kan vinna i ett paket är:
- svart picknickkorg med kyl/värme funktion, plats för bag in box.
- picknickpläd, vattenavstötande baksida
- 2 le creuset dippskålar
- badmintonset
- minihögtalare till smartphones, paddor m.m.
 
Ingen dålig vinst va?
 
Vinrecension:
Vinet heter 99 rosas, och är ett vitt vin med en procenthalt på 13,0. Som den lchf-are jag är kollar jag såklart på sockerhalten i det vita vinet också, vilket detta vinet klarar sig bra med sina 3,0gram per liter. Helt ok för lchf! 
Vinet är torrt men fruktigt. Passar perfekt till mitt tävlingsbidrag lchf-smörgåstårta, men också till fisk/skaldjur, till tilltugg och lite lättare rätter, sallader m.m.
Vinet får utav mig 4 av 5 Kenta (Ni som kollat på Café Bärs vet vad jag menar, haha). Smakmässigt var vinet bra, det enda jag egentligen är lite missnöjd med är förpackningen. Det är på en 1-liters tetra! Jag vill ha den genuina känslan av en snygg glasflaska med klassisk kork! Men visst, på picknick kan det väl vara smidigt med en tetra som har skruvkork.
 
Vinet finns självklart på systembolaget och kostar 69:-. 
 
Som sagt kära vänner IN OCH RÖSTA på mitt recept nu ---> KLICKA HÄR <---
 
 
Vem skulle inte vilja sitta här på en klipphäll med sin käraste i solnedgången?
 
Och så en bild på min smörgåstårta som ni ska rösta på genom att gå in HÄÄÄR!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback