Fejk "stuvade makaroner" lchf

Till middag igår hade vi bestämt att vi ville äta falukorv i ugnen. Ni vet sån god med lök, senap och ost... Mm. Vad passar inte bättre än stuvade makaroner till det liksom? Som lchfare har jag valt att ta bort makaroner ur min kost och stuvade makaroner är något jag verkligen älskar. Men igår fick jag en idé! Tänkte prova stuva zucchini och krydda så som jag kryddade mina makaroner. Och resultatet: KANON! Min sambo sa att de till och med var bättre än "vanligt" stuvade makaroner! Vilket toppbetyg är inte det liksom ;)
Så varsågod, här har ni receptet!
 
"Stuvade makaroner"
 
1 zucchini
Grädde
Redning av lchf-typ, redix eller liknande
Aromat, vitpeppar, muskotnöt
 
Skala och skär zucchini i mindre bitar. Fräs till i smör utan att zucchinin får färg. Häll på grädde till det precis täcker. Krydda med kryddorna och låt puttra några minuter. Häll på redning till önskad konsistens och servera sedan till något gött. 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad använder du och reder med?:)

Svar: Jag använder denhär för tillfället http://www.lchfbutiken.se/90/redix100g superbra och dryg!!
Stephanie

2013-06-13 @ 20:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback