Smoothie

 
Jag bara älskar smoothie! Går variera på så många vis. Nyttigt, enkelt och gott, vilken kombination huuh? =)
I helgen hade jag och min bror kalas som sagt, jag har inte fyllt år än, men päronen är inte hemma när jag fyller år så jag fick presenter nu :) Och i en paket döljde sig en Kitchenaid Blender! Vad passade inte bätte då än att slänga ihop en underbar smoooothie ;)
 
Såhär blev min (1 glas):
1 dl matlagningsyoghurt
1 dl blåbär
½ dl grädde
ev. spä ut med mer mjölk/grädde/vatten
1 skopa proteinpulver med god smak ;) (jag hade fitnessguru's yoghurt/kiwi)
 
Mixa ihop alla ingredienser till önskad konsistens :)
 
Smoothien smakade.. så gott! Ja denna är ju lchf-inspirerad. Men bara byt ut ingredienser efter behag och inspireras :p
 
Ja jag dubblade receptet mer än två gånger för att fylla dessa stora glas :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback