Äggmjölk, proteinrik "mjölkfri mjölk"

2 ägg
3 dl vatten
40g kokosfett alternativt smör utan salt (mjölken känns mer gräddig med smör)
ev smaksättning
 
Koka upp 3 dl vatten.
Lägg kokosfettet i en bunke och häll det kokande vattnet över så att fettet smälter.
Kläck i äggen och kör med en mixerstav tills det blivit en jämn mjölk.
Låt svalna i kylskåpet.
 
Idag valde jag att göra hallonmjölk till min frukost. Jag tog halva satsen av äggmjölken och körde i mixern tillsammans med 8 hallon. La en isbit i och njöt! 
 
Detta är ju en finfin proteinrik dryck som fungerar som ett mellanmål eller vad man nu känner för.. Bara fantasin som sätter era gränser!
Jag har redan funderat ut ett jättebra recept till som jag inte testat ännu, islatte! Återkommer! På återseende!
 
 
 
Här ser ni bild på min delikata frukost, gurksmörgåsar, hallonmjölk och kaffe. 
En till idé jag har, jag ska komma på ett recept till chokladmjölk också ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback