Ahh..fläskpannkaka.

Undra i hur många recept jag skrivit att de är enkla eller goda..hm.
Kan kanske vara så att allt är så enkelt för att jag är så bra? Eller för att de är enkla?
Att det är gott är i alla fall för att jag gjort det. Så här kommer ett gott recept till ;)


Sätt på ugnen på 225 grader.
3 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
6 dl mjölk
3 ägg
300 gram rimmat fläsk (jag brukar köra några paket bacon ifall det inte finns fläsk hemma)

Vispa ihop mjöl och mjölk, tillsätt äggen och saltet. Skär fläsket i bitar och bryn det i lite fett, peppra. Smöra en långpanna, häll i smeten (personligen brukar jag ha lite aromat, grillkrydda och vitpeppar i smeten, men de är en smaksak) och strö ut fläsket. Grädda i mitten av ugnen tills pannkakan stannat och fått fin färg,  ca 20-25 minuter.







Mmmm så gott det var. Bacon är underbart!



Kommentarer
Postat av: alexander

ser ju gott ut steffe =) kunde lika gärna varit mammas ju :D haha!

2010-12-03 @ 20:49:25
Postat av: Stephanie

hahaa :D rolig du :D

2010-12-04 @ 13:34:52
URL: http://stephaniesmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback