Kycklingnuggets på majskyckling

Ifall ni vill ha recept på nuggets hittar ni det här; Nuggets!!

Som sagt igår provade vi majskyckling, jag, Jonte och mamma.
Allas tre recensioner sammanfattningsvis var: SUPERGOTT!
Vet inte om jag inbillar mig, eller dem också för den delen, men köttet i sig, det var sååå köttigt eller vad jag ska säga. Det var riktigt tugg i det och det SMAKADE kyckling!! Kändes som man bet i en riktig köttbit! Ah det var så himla gott! Kan verkligen tänka mig hur god denna kyckling är att steka som den är, eller tänk till sommarn, en god marinad och grilla den!! Eller göra kycklingsoppa.. Mhmm.. Magen kurrar och jag dreglar bara jag tänker på det!
Kycklingen är lite dyrare per kg men så helt värt det!
'
Till nuggetsen hade vi haricoverts, sallad, kamutvete och en kall sås!
Mamma stod för den kalla såsen och även den var kanon.. Alltså vilken god matdag jag hade igår, precis som Kishti Tomita hade sagt; halleluja moment

Mammas goda kalla sås, passar utmärkt till grillat som stekt, som dipp, som dressing, din fantasi sätter gränserna ;)

3 dl gräddfil
2 msk thaisweetchhilisås
en dutt ketchup
svartpeppar
salt
cayennepeppar
kebabkrydda (vet inte vilka märken den finns i, men detta var santa maria, mycket användbar krydda!)

Det finns inte direkt några mått på såsen, men blanda alla ingredienser, ta hellre för lite krydda, smaka av och krydda mer om det fattas :)

Trevlig onsdagskväll på er!
Ikväll ska Stephaniesmat Stephanie äta halvfabrikat!! ;) Tänka sig även jag kan höhö..



Världens godaste nuggetsar ;) Slår McDonalds med häääästlängder! Haha.

(och om någon skulle undra så var det ICA's majskyckling vi hade :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback