Baconlindad köttfärslimpa i crockpot

Vilken trevlig surprise det blev på lunchen när jag öppnade matlådan.
Köttfärslimpan var så saftig, smakrik och god! Det kommer jag minsann att göra fler gånger :)

1,7 kg nötfärs 
1 stor gullök
2 msk kalvfond
Salt, svartpeppar, vitpeppar
1 msk dijongsenap 
0,5 msk oregano
2 tsk rosmarin

Soja
1 pkt bacon
2-3 morötter + en gullök
1,5 dl kraftig köttbuljong (alt två buljongtärningar)

Rör ihop färsen med kryddor och hackad lök. Forma till en limpa och lägg i den inoljade crockpoten.
Linda in limpan i bacon.
Skvätt soja över (blir fin färg, ja och smak också).
Slanta morötter och klyfta löken och lägg runt om.
Häll på köttbuljongen.
På med locket, tillaga på låg värme i 7,5 timmar.

Jag förberedde blomkålsmos dagen innan och under natten tillagades köttfärslimpan. På morgon skivad jag bara upp limpan och så var matlådan klar! Och dessutom underbart god ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback