Pulled chicken

1 kg kycklingfilé
2 gula lökar
2 tomater
2 vitlöksklyftor 
1 dl ketchup (variant med mindre socker)
1 dl chilisås (ex "Ica gott liv" mindre socker i den)
0,5 dl vatten
Santa Maria pepparmix
Santa Maria chicken & steak kryddmix 

Jag slängde i detta i min crockpot imorse, hade då ingen lust att dra igång och bryna kycklingen, så jag la bara de tinade filéerna i botten på grytan. Kryddade med lagom av alla kryddor. På med skivad lök, hackad vitlök och tomat. Rör ihop de "blöta" grejerna och häll över. 
Jag satte pottan på låg värme i 8 timmar. 
När det är färdigt är det bara till att dra sönder köttet med hjälp av två gafflar. Servera med sallad, coleslaw eller till pitabröd, eller kallt på en smörgås :)

Går att tillaga på spisen i exempelvis gjutjärnsgryta, laga på låg värme i ca 2 timmar eller tills kycklingen är så mör att den går att "dra sönder" lätt, ska i princip falla isär.

Eller tillaga i lergryta i ugnen, 150 grader i ca 2,5 timme.


Sallad, minimajs, ostchips, gräddfil, riven ost på bilden tillsammans med köttet :) 

Kommentarer
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Hej. tänkte bara tipsa om att jag har två tävlingar igång, en där du kan vinna en underbar snuttefilt från sojka design värde 199kr och en där du kan vinna ett par praktiska barnjeans från madetoplay värde 449kr! Perfekta julklappar om inte annat :) Du hittar tävlingarna i min blogg! Mvh Annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback