Tzatzikitorsk med spaghettimorötter

800g tosk (eller annan vit fisk)
2 dl röd mjölk (grädde om du kör lchf, eller gräddmjölk)
2 dl matlagningsyoghurt
salt, svartpeppar, vitpeppar
4 vitlöksklyftor
20cm riven och urpressad gurka
morötter, ärtor
 
Tina fisken om den är frusen.
Lägg fisken i en ugnsfast form och krydda med salt och vitpeppar.
Blanda mjölk, yoghurt, salt, svartpeppar, pressad vitlök och gurkan.
In i ugnen på 225 grader ca 20-25 minuter.
Servera med någon god grönsak eller vad du känner för!
 
Jag gjorde spaghettimoroten med hjälp av en julklapp jag fått av min kära broder! Veggie twister heter den. Superbra! :D Ska testa göra zucchinispaghetti med den :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag kommer ihåg att vi gjorde den torsken i skolan på hemkunskapen :-D
Supersmarrigt!

2013-02-10 @ 07:02:47
URL: http://runidarun.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback