Ostchips

Valfri ost (hårdost)

Smaksättning

ev. äggula

 

Riv så mycket ost du vill ha.

Lägg ut små osthögar på ett bakplåtspapper.

Krydda med vilken smaksättning du vill ha, exempelvis tacokrydda, grillkrydda, lökpulver, eller varför inte riven lök och dill som jag har på dessa på bilden.

När jag har smaksättning med annat än torra kryddor så blandar jag allt i en bunke.

Om man vill ha lite mjukare, "fylligare" chips kan man röra i en äggula också.

In med plåten i ugnen på 225 grader tills osten runnit ut till fina chips.

Om man vill ha mjuka "ostiga" chips tar man ut dem innan de hinner få så mycket färg, och så som jag föredrar dem, lite knaprigare så har jag dem inne lite längre.

Men det är en smaksak, du får känna efter vad du gillar bäst.

Ostchipen är jättegoda att äta som de är, eller dipa i en sås och helt perfekt tillbehör till tacos eller hamburgare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback