KNÄCKIG blåbärspaj

Åh, jag gjorde en sååå god paj igår! Såklart glömde jag ta bild på den?! Blev bara en bild på biten jag tog.. Dock är den helt gömd under all vaniljsås! Jag äter helt enkelt vaniljsås med blåbärspaj. Haha! Men det är ju så det ska vara helt enkelt.
Pajdegen var otroligt lätt att göra.. Och ja, den står verkligen upp till sitt namn, KNÄCKIG blåbärspaj (eller andra bär/frukter)

Ingredienser
Ca 450-500g blåbär, eller andra bär/frukt
150g smör
0,5 dl sirap
1 dl grädde
2 dl mjöl
2 dl havregryn
2 dl socker
 
How to
Smält smör och ha i sirapen och grädden i kastrullen.
När smöret smält ha då i sockret, ju längre du låter detta ”puttra” ju knäckigare blir pajen. Sockret ska liksom smälta, så det inte känns kornigt när man rör. Hajjar ni? ;)
Ta av kastrullen från värmen och blanda ner resten.
Den ska bli lite geggig smeten.
Ha i blåbären, eller annan frukt i en ugnsform och bred geggan över. Om man vill kan man ha lite gegga/smet i bottnen, under bären också. De gör ni som ni vill, bägge alternativen funkar fiiiint ;)

 



Ja som sagt, glömde dokumentera.. Men ni kan lita på mig, godaste pajdegen om man gillar knäckig paj!
Möööööms i stora lass...


Kommentarer
Postat av: emelie

det fixar du :):)

2012-05-16 @ 19:20:23
URL: http://emelieasks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback