Maaajs

Igår var det stuvade makaroner här heemma. Jag ääälskar stuvade makaroner! Tur att sambon med älskar det, annars vet jag inte vad jag hade tagit mig till! Faktum är att han typ gillar allt jag gillar i matväg, så det är ju kanon ;) Som sagt igår var det stuvade makaroner och en falukorvs"gratäng" kanske man kan kalla det.. Lägger upp det ikväll :)
Och ikväll ska vi äta majskyckling! Någon som testat det innan? Det ska ju vara lite finare, gourmet kött typ? ;) haha. Japp en sån gourmé är jag!
Majskyckling är kycklingsom har fötts upp på majs istället för enbart kraftfoder vilket annars är det vanliga. De växer långsammare och blir större än vanliga kycklingar, och köttet blir gulare i tillagat skick
Igår var det stuvade makaroner här heemma. Jag ääälskar stuvade makaroner! Tur att sambon med älskar det, annars vet jag inte vad jag hade tagit mig till! Faktum är att han typ gillar allt jag gillar i matväg, så det är ju kanon ;) Som sagt igår var det stuvade makaroner och en falukorvs"gratäng" kanske man kan kalla det.. Lägger upp det ikväll :)
Och ikväll ska vi äta majskyckling! Någon som testat det innan? Det ska ju vara lite finare, gourmet kött typ? ;) haha. Japp en sån gourmé är jag!
Majskyckling är kyckling som har fötts upp på majs istället för enbart kraftfoder vilket annars är det vanliga. De växer långsammare och blir större än vanliga kycklingar, och köttet blir gulare i tillagat skick. Så nu vet ni det.
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback