Fruktiga nötbiffar

500g nötfärs
1 morot
1 granny smith äpple
1 gullök
1 msk kalvfond
1 msk sambaloelek
svartpeppar, vitpeppar, aromat
2 ägg
 
Riv morot, äpple och lök och blanda alltsammans med färsen och övriga ingredienser.
Forma till 8-10 biffar, beroende på vilken storlek du vill ha såklart. Svårare än såhär var det alltså inte? ;)
 
Jag gjorde ett gäng på 8 biffar som jag och jonatan ska ha till matlådor, två i varje låda är lagom på en sats om 8 stycken! Till detta blev det matvete, grönsaker och kvarglingon. Kvarglingon är så enkelt som att man blandar valfri mängd kvarg och valfri mängd lingon. Helst ska det vara rena lingon, alltså ingen lingonSYLT. Jag gjorde lingonkvarg på 250g kvarg och 3 msk lingon till dessa matlådor.
 
 
Får se om jag kommer ihåg att ta en roligare bild då det finns grönsaker och lingonkvarg med i bilden ;)
Ha en bra daaay, pussheeej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback