Ananasbiffar

500 g Blandfärs
1 dl grädde
1 Gul lök
1 msk ljus fransk senap
1 tsk Curry
2 tsk Svartpeppar
1 tsk Salt
1 Ägg
x ananasskivor, så många biffar du gör, så många ananasskivor behövs
Såsen
2 dl Créme Fraiche
2 dl mellanGrädde
1 dl Ananasspad
1 msk Soja
2 tsk Ljus fransk senap
Salt o peppar
Gör så här:
Häll i grädden i en rostfri bunke. Hacka löken
fint. Blanda väl med grädde lök, senap,
kryddor och ägget och till sist köttfärsen. Forma biffar och lägg dessa i en smord ugnssäker form eller
långpanna. Lägg en ananasskiva på varje biff och täck med riven ost.
Stek i 225 graders ugn ca 20min.
Blanda alla ingredienser till såsen.
Ta ut biffarna när 10min gått och häll på såsen. Sätt in formen
ytterligare 10 min.
Servera med ungslagade potatisar och grönsaker eller kokt potatis, eller vad du känner för just idag.
Biffarna
omkring 500 g Blandfärs
1 dl grädde
1 Gul lök
1 msk ljus fransk senap
1 tsk Curry
2 tsk Svartpeppar
1 tsk Salt
1 Ägg
x ananasskivor, så många biffar du gör, så många ananasskivor behövs
'
Såsen
2 dl Créme Fraiche
2 dl mellangrädde
1 dl ananasspad
1 msk soja
2 tsk ljus fransk senap
salt och peppar
'
Gör så här:
Häll i grädden i en bunke. Hacka löken fint. Blanda väl med grädde lök, senap, kryddor och ägget och till sist köttfärsen.
Forma biffar och lägg dessa i en smord ugnssäker form eller långpanna. Lägg en ananasskiva på varje biff och täck med riven ost.
Stek i 225 graders ugn ca 20min.
'
Blanda alla ingredienser till såsen.
Ta ut biffarna när 10min gått och häll på såsen.
Sätt in formen ytterligare 10 min.
'
Servera med ungslagade potatisar och grönsaker eller kokt potatis, eller vad du känner för just idag.
'
Mmmm, ser verkligen gott ut efter dedär 10 första minuterna, eller inte ;) Men de blir goda när de är färdiga!
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback