( Nyttig :O )Tonfiskröra

Idag ville jag göra något med tonfisk.
Så det blev tonfiskröra. Själva röran är nyttig, men sen brors det ju på vad man lägger det på hur nyttigt det blir eller inte.

I röran hade jag:

1 burk finfördelad tonfisk i vatten
10 cm gurka (finhackad)
1 liten rödlök (finhackad)(jag hade ingen röd, orkade inte handla, fick bli en guul)
½ burk lätt kesella
en gnutta majonäs (för smakens skull)
en gnutta stark senap/dijong går bra med (också för smaken, smakar liksom inte senap sen)
lite salt och peppar
en skvätt citronsaft om man vill 

Blanda allt och släng på någon macka av nått slag.
Gärna ett salladsblad på ett par tomatskivor eller gurka, för röran är då inte särskilt grann! Men god!
Denna röra kan man ju variera beroende på vad man har hemma.

Varför inte ta i lite chilisås?

 



Denna goda röra ska förgylla min frukostbaguette på jobbet, namnam.

Kanske slänger upp ett recept på mango-glass ikväll med, låter det intressant?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback