Kålpudding

ca 500 gram färs
1 gullök
knappt 1 kg vitkål
1 msk ljus sirap
salt, peppar
köttbuljong + 3 dl vatten

Strimla vitkålen och bryn den lätt i smör. Ner med sirapen och låt sedan kallna.
Blanda färs med salt och peppar och en riven gullök.
Blanda färsen tillsammans med ca hälften av kålen. Lägg i en ugnsfast form. Lägg sedan resten av kålen ovanpå.
Lös upp buljongtärningen i vattnet och ös sedan över puddingen.
In i ugen ca 40-50 minuter, puddingen ska vara fast och fin när man tar den :)

Ät med kokt potatis, brunsås och lingonsylt!

Tänkte även slänga in ett snabbt recept på god, enkel och snabb hemmagjord brunsås! Ja herregud så snäll jag är idag ;)

Kommer i enskilt inlägg!


Rå och blaskig mm..


Var inte så lätt att ta ett snyggt foto med mobilkameran, men såhär blev det. Och ja jag har gelé till för jag tycker det är så herrans gött!!!!


Kommentarer
Postat av: Fishis

Wooow, kålpudding är såååå gott! En maträtt jag nästan glömt :C Men det ska vi snart fixa här hemma nu :)

2011-06-27 @ 10:03:06
URL: http://bloggfisken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback