Pannkaksrulle

The smet:

2 ägg
1 1/4 dl mjöl
3 dl mjölk

Sätt ugnen på 225 grader.
Smörj en form till pannkakan.
Vispa samman hälften av mjölken och mjölet för att det inte ska bli klumpigt.
När du vispat bort klumparna tar du resten av mjölken och äggen och vispar till en jämn smet.
Egentligen ska man ha lite salt i denna smeten också men jag brukar ta en skvätt grillkrydda för att.. ehm jag gör det bara!

In med pannkakan i ugnen i ca 15 minuter tills det blivit jädrigt fluffig och fin.

Under tiden gör man köttfärsröran.
Jag hade detta i min röra:

köttfärs
1 lök
1 vitlöksklyfta
1 msk chilisås
1 msk soya
chilipulver
pepparmix
champinjoner

Skala och hacka löken, skala och pressa/hacka vitlöken och stek i lite smör.
När löken fårr fin färg lägger du i köttfärsen och steker på.
Tillsätt chilisås, soya, kryddor och champinjoner om man nu vill ha det i.

Sen är det bara att vänta på att pannkakan ska bli klar.
När pannkakan är klar kastar du upp den på diskbänken, brer på röran och rullar ihop den och skär i tjocka skivor.
Redo att servera!

 
 
 
 




Ätes gärna med lingon.
Eller jordgubbssylt som Jonatan hade? Blää?


Kommentarer
Postat av: mandy

Jag at de godaste crepesen nagonsin haromdagen. Det var crepes med kycklingfyllning och creamy mushroom sauce. de var ganska kryddade med peppar, och det brande lite gott i munnen! till det pyttipanna hackade potatisar. JAG DOOOOG nar jag at det. Tips pa god brunch mat :)

Puss o Kraaam

2011-01-20 @ 18:22:59
URL: http://dcliving.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback