Dancing chicken

  <<---- Det är dedär braiga verktyget som kallas Dancing chicken :p

1 en hel kyckling
1 kruka rosmarin
2 vitlöksklyftor
½ citron
½ lök
grillkrydda
torkad rosmarin

1 dl olja
1 dl vatten
½ dl soya
2 dl thai sweet chilisås

Tryck in rosmarin, citron vitlöksklyftorna, löken in i baken på kycklingen. Krydda kycklingen med grillkrydda.
(Eftersom jag hade dancing chiken så fyllde jag även koppen med grejer. I koppen hade jag: öl, olja, vin, honung och torkad rosmarin)

När kycklingen är färdigkryddad så åker den in i ugnen, 175 grader, ca 80 minuter. Men när det är ca en kvart kvar på tiden så blandar du ihop sweet chilisåsen, oljan, vattnet, soyan och thaisåsen. Blanda ihop det så det inte skiljer sig sådär, sen öser man ut det i plåten runt kycklingen. Jääättegod sås att ha på riset =)

Hmm ja. Det var väl allt? Vi hade ris, sockerärtor och baconinlindad sparris till, vilken kombination, jag vet.. Och gelé ;) Men gott vare! :)

 
 
 

Jag älskar, älskar, äääääälskar kyckling!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback