Bakad potatis!

1 stor burk keso
10 cm purjolök
250g skinka
1 burk majs
Lite potatiskrydda

Bara till att blanda ihop alla ingredienser :)

För att bakpotatisen ska gå snabbt hade jag den i mikron ett tag.
Nagga potatisen först, lägg på ett fat, 5 minuter på full effekt.
Vänd på potatisen, 5 minuter full effekt igen.
Vänd på potatisen, 5 minuter full effekt igen.
Sen för att få så mycket god yta på potatisen som möjligt kapade jag dom på längden och lät de vara i ugnen de sista minuterna för att skalet skulle fluffa upp så gott :) Var i ugnen kanske.. 10 minuter? Men blir bättre ju längre man väntar, men de orkade ju inte jag göra :D

Sen krydda jag med lite grillkrydda på päran, på med röran, lite hackad rödlök och sallad jämte :)
Sååååååå gott!







Ja jag hade redan ätit på tallriken, glömde ta foto innan jag kladdade ner allt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback