Gårdagens tåååårsk

Ja jag vet det stavas torsk, men man säger ju typ tåsk. Skitsamma.


Såhär gör man:

Dela fiskfilén i portionsbitar och vänd dem först i vetemjöl, sedan i ägg (går med mjölk med) och sist i ströbröd. Man kan blanda i kryddan i ströbrödet, men jag kryddar dom när jag har panerat dom, jag använder aromat och vitpeppar. 
Stek i ganska rikligt med fett på medelstark värme i ca 3-4 minuter på varje sida. Vänd fisken när paneringen fått vacker färg på ena sidan.

20101124643

Till fisken hade vi kokt potatis, ärtor och en kall dillsås.
Till dillsåsen hade vi gräddfil, dill, peppar och salt. Ska vara en skvätt citron och majonäs i, men de fanns inte hemma så skippade det. Blev lika gott ändå ;)

20101124645

Åååh vilka fina bilder.. hehehe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback