Ikväll..

..åt jag panerad torsk. Och eftersom jag redan visat hur man gör det en gång får ni en länk till hur man gör deet   ----> Panerad torsk!



Fisk är verkligen kanongott, det är tyvärr något som man äter för sällan.
Borde bli ändring på det. Men det blir det aldrig ändå, men man kan ju låta duktig och säga det.
Man kanske ändrar på det när man blir äldre? Min mormor och morfar är fruktansvärt duktiga på att äta fisk, de äter det i alla fall ett par gånger i veckan och ibland oftare.
Jag ska nog ha som mål att äta det en gång i veckan i alla fall. I skolan var det minsann ordning, fisk en gång i veckan, men när man lagar mat själv blir det lätt att man skippar fisken.
Sen kommer ju det med variation med, fisk och potatis varje gång är ju rätt trist. Men när man tänker efter finns det många kombinationer. Min tonfiskgratäng med ris, fisksoppa, fisk i ugnen, grillad fisk, kokt fisk osv. Det finns ju faktiskt en hel del om man tänker efter :) Ska bättra mig, promise!

Jädrans vilket flummigt inlägg. Men det blir det ibland, det får ni stå ut med :)

Fisk är ju så himla nyttigt dessutom. Ät mer fisk så mår du bättre. Detta är faktiskt sanning.
Men vad är det egentligen som gör att fisken näringsmässigt sett är ett av våra viktigaste och bästa baslivsmedel? Jo, den är rik på protein, vitaminer och mineralämnen. Även fettet som finns i fisk är nyttigt då det innehåller fleromättade omega-3 fettsyror som bl a kan förebygga högt blodtryck och hjärt- och kärlsjukdomar. I forskningen kommer man ständigt fram till nya positiva rön om fiskens förträffligheter för hälsan.

Slutsats: ÄT MER FISK GOTT FOLK!!!

 <-- Den fisken räcker nog ett par veckor :) höhö
Bild från google




Kommentarer
Postat av: Elin [FOTOBLOGG]

Jag är med i en fototävling, och jag skulle vara jätte tacksam, om du ville kolla in den, och rösta på mig. Jag är nr 4. Fototävlingslänken kommer här: http://isabellpeterssons.blogg.se/2010/december/fototavling-rosta.html#comment :)



Förlåt om jag störde!

2010-12-15 @ 20:35:27
URL: http://mysphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback