Paj med kyl/frys-rensning!

Pajdeg
3 dl mandelmjöl
0,5 dl sesamfrön
1 msk fiberhusk
1 ägg
40g smör
 
Blanda alla ingredienser till en fin deg. Tryck ut i en pajform, nagga botten och låt vila i kylskåp 30 minuter.
Förgrädda skalet ca 8 minuter 175 grader.
Fyll med vad du känner för. Jag hade en salig blandning av stekt kycklingfilé, palsternacka, morot, broccoli, minimajs, ärtor, wokgrönsaker m.m.. Äggstanning på 2-4 ägg och en skvätt grädde. Toppade med ost.
In i ugnen igen grädda ca 30-40 minuter beroende på hur mycket fyllning du har m.m. :)
 
 
Till min paj hade jag en ceasardressing, en kall sås är tvunget till paj. En grönsallad också egentligen :/ Fanns ingen hemma, men jag var mätt och nöjd ändå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback