Avokado och spenatsoppa

2 banancharlottenlökar
1 msk olivolja
100 g fryst spenat
6 dl grönsaksbuljong
2 avokado
salt
peppar
1 lime
200 gram tärnad bacon
1 msk smör
lite gräslök
skala och skiva löken, bryner löken i lite olja i en kastrull. tillsätt spenat och buljong, koka 10 min.
häll allt i en matberedare, dela avokadon och gröp ur köttet och lägg i beredaren. mixa till en jämn soppa.
tillsätt saften av limen, salt och peppar.
2 banancharlottenlökar
1 msk olivolja
100 g fryst spenat
6 dl grönsaksbuljong
2 avokado
salt
peppar
1 lime
200 gram tärnad bacon
1 msk smör
lite gräslök
'
Skala och skiva löken, bryn löken i lite olja i en kastrull.
Tillsätt spenat och buljong, koka 10 min.
Häll allt i en matberedare, dela avokadon och gröp ur köttet och lägg i beredaren.
Mixa till en jämn soppa.
Tillsätt saften av limen, salt och peppar.
Servera med stekt bacon, krutonger och en click creme fraiche :)
'
'
Dessvärre kan inte jag ta till mig berömmet för denna goda soppan, utan sötnissen Evelina Alvarsson är det som ska ha all berömmelse ;)
Tack för ett utsökt recept!!

Kommentarer
Postat av: ABSOLUTE ELIN

gott det ser ut! älskar avocado <3

2012-03-08 @ 15:17:34
URL: http://absoluteelin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback