Kycklingröra i tortillabröd

2 kycklingfiléer (jag hade en kycklingfilé och en bit skinka i :p)
1 gullök
3 vitlöksklyftor
2 dl creme fraiche
1 burk konserverade champinjoner
1 burk konserverade kidney bönor
ett par nävar spenat
salt, svartpeppar, basilika
sweet chili sås
riven ost

Hacka lök och vitlök och stek i lite smör.
Skär kycklingfiléerna i mindre bitar och stek med.
Krydda med salt, peppar och lite torkad basilika (eller färsk hackad)
Sänk värmen när kycklingen är genomstekt och ha i creme fraichen.
Häll på ca ½ dl sweet chilisås.
Smaka av ifall det behövs mer kryddor.
Lägg i champinjoner, bönor och spenat och stäng av plattan.
Blanda runt tills spenat mjuknat lite.

Lägg en klick röra på varje tortillabröd och rulla ihop.
Lägg på ett ugnsfast fat/form och strö över ett par deciliter riven ost.
In  i ugnen 200 grader 15-20 minuter.
Servera med en god sallad och gärna en kall sås, jag körde på en kall avokadosås :)





Kommentarer
Postat av: Emelie

Ahh, nu är jag på samma vikt som i höstas, vill ner till samma som jag var för ett år sen :)



Vart va du idag? Saknade dig, vi ses på lördag gomman, ihhh...

2012-04-24 @ 13:18:43
URL: http://emelieasks.blogg.se/
Postat av: Teresa

Vad fin din blogg blivit! :) Gillar designen. Puss på dig söta Steffe!

2012-04-24 @ 23:29:36
Postat av: Anonym

Andra kycklingrätten från dina recept som jag gjort denna helgen :) Detta är riktigt gott och gillas verkligen....kommer göra fler ggr. Tacktack

2013-02-17 @ 16:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback