Bananpannkaka

Mellanmål till 2 personer

2 bananer
4ägg
lite salt

Skala bananerna och skär i 4-5 bitar, knäck äggen och ha i bland bananerna.
Kör med stavmixer tills det blivit en fin smet. Salta lite.
Hetta upp en stekpanna och ha i en klick smör.
När smöret smält och börjat puttra lite häller du i banansmeten.
Stek tills den stelnat. Om man vill kan man vända den, men det är inget måste ;)
Antingen kan man steka den som en stoor pannkaka, mer som en omelett som jag gjorde idag, eller kan man göra den som plättar eller som tunna pannkakor.

Till detta serverade jag kesella blandat med hallon. Smadaaack!



Mycket godare än det ser ut :(


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Jag råkade hitta din blogg genom vänners vänner på instagram och föll pladask för denna bananomeletten!! Supergod, superenkel och superbra mat! Tack så mycket för tipset! :-)

2012-05-02 @ 12:27:51
Postat av: Evelina Alvarsson

Åh det här måste jag testa :D

2012-07-16 @ 15:38:30
URL: http://evelinaalvarsson.blogspot.se/
Postat av: Stina

Riktigt goda!!! Perfekt till picknick och Mellis!!!

Svar: Eller hur! Smarriga och enkla ;)
Stephanie

2012-09-05 @ 15:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback