Regnbåge i foliepakt med romsås

Fisken:
ca 1 kg regnbåge, eller annan fisk
1 citron
1 kruka dill
salt

Rensa fisken och salta både innsidan på magen och utanpå. Låt gärna ligga över natten, helst i tätsluten påse ;) Haha.
Lägg ett par skivor citron inuti fisken och ½ kruka dill. Lägg resten av dillen under och ovanpå fisken.
Jag la även en klick smör inuti fisken, dock inte nödvändigt :) Slå in fisken i ett slutet foliepaket.

In i ugnen på 200 grader, ca 30-35 minuter, ett tips är att känna på ryggfenan om fisken är färdig, lossnar den lätt, ja då ska den tydligen vara färdig har jag hört :p

Såsen:
1 burk rom, ca 75 gram
2 dl creme fraiche
2 dl gräddfil
½-1 kruka dill
1 rödlök (tog en gullök jag hade hemma, det duger)
svartpeppar
citron

Hacka löken och klipp dillen fint. Blanda alla ingredienser i en skål, smaka av ifall det behövs mer av någon krydda? Salt kan man oftast skippa då rommen är saltad.

Servera regnbågen, såsen tillsammans med kokt potatis och någon god grönsak.
Smaklig måltid!




Kommentarer
Postat av: din bror

detta ser gott ut, själv åt jag en färdigpizza med pepperoni idag :( miss you sistah!

2011-09-06 @ 19:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback