Kycklinggratäng

2 kycklingfiléer
salt, peppar, cayenne, rosmarin
1 pkt bacon
½ paprika, valfri färg
4 portioner ris
2 dl creme fraiche (kokbar)
1 dl vatten
3 msk chilisås
½ msk kycklingfond

Börja koka riset enligt anvisningarna.
Stek kycklingfiléerna i lite smör och krydda med salt, peppar, cayenne och rosmarin.
Stek tills de är gyllenbruna och genomstekta.
Dra sedan försiktigt sönder kyckligköttet, för att undvika de tråkiga "kycklingtärningarna". Lägg åt sidan.
Skär och hacka lök och vitlök, strimla paprikan och baconen. Stek alltsammans.
När baconen är färdiga ös då i creme fraiche, vatten, chilisås och fonden. Låt puttra ett par minuter tillsammans med kycklingen.

Lägg sedan riset i en ugnsform och över öser du kycklingröran, om man vill kan man nu ha lite riven ost uppe på. In i ugnen 200 grader, 15-20 minuter.


(ja jag vattnade blommorna samtidigt)













Kommentarer
Postat av: sofia

hungrig man blev, ser gott ut :)

2011-07-24 @ 18:27:48
URL: http://avsofia.spotlife.se
Postat av: karolina gaspar

har tidigare sagt att mitt kök i växjö är så jäkla litet, likaså min pojkväns köksdel, så har aldrig lust att laga mat varken hos mig eller honom. men om du kan så kan jag också försöka mig på att laga i ett relativt litet utrymme! är ändå lite orolig då min diskbänk är hälften av vad den på bilden är! :O

2011-08-17 @ 21:49:11
URL: http://karolinagaspar.blogg.se/
Postat av: Stephaniemat

Ja det är verkligen de jobbigaste av allt, men de får gå ändå, brukar ställa grejer som jag kan på köksbordet och man gör "en grej i taget" visst det tar längre tid, men de får ju bli så om man vill göra något mer "avancerat" :) Tycker du borde dela med dig av något recept Karro ;)

2011-08-30 @ 18:17:50
URL: http://stephaniesmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback