Mätt


Blev så mätt igår att jag inte orkade blogga.. Eller nej förresten, jo jag blev mätt men orkade bara inte.
Det var jättegott i alla fall.

Här kommer lite vackra bilder från min mobilkamera (som jag förövrigt alltid använder) på maten:

2010112666420101126665

2010112666920101126670

And the result!! Nam nam..

Aja detta är så enkelt att laga så jag tror knappt någon behöver beskrivning.. Men kan ju skriva lite för att det ska bli någon text alls..

Skär potatisen i lagom entuggsbitar, så man slipper dela dom när man ska äta :D
Smält jäkligt mycket smör i en stekpanna.
I med potatisen på medelvärme. När de blivit halvklara lägger man i skivad lök (om man vill).
Stek tills de blivit mjuka. Krydda med salt, peppar och rosmarin (kan uteslutas).
Smält smör i en annan stekpanna till köttet, krydda med peppar o lite salt, stek tills du är nöjd med färgen på köttet.
Ös i lite grädde bland köttet så blir det en skysås till.

Det var allt.

Good luck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback